Nvidia şirketi, perşembe gününde Game Ready sürücülerini paylaşıp, DirectX Raytracing (Işın takibi) isimli desteğini GeForce GTX 1660 ile birlikte GTX 1660 Ti ve de 6 GB'lik GTX 1660 üstünde olmak üzre GTX 10 serisinin grafik kartlarına dağıtmaya başladı.
Nvidia şirketi, perşembe gününde Game Ready sürücülerini paylaşıp, DirectX Raytracing (Işın takibi) isimli desteğini GeForce GTX 1660 ile birlikte GTX 1660 Ti ve de 6 GB'lik GTX 1660 üstünde olmak üzre GTX 10 serisinin grafik kartlarına dağıtmaya başladı. Nvidia şirketi ve ortakları öte yandan oyuncuların ışın takibini test edebilmeleri amacıyla 3 tane yeni teknolojinin demosunu da bedava bir şekilde yayınladı.
Nvidia şirketi yayınlamış olduğu blog yazısı içerisinde Game Ready sürücüleriyle alakalı bir şekilde ''Düşük seviyede yer alan RT ayarlarına ve çözünürlüğüne karşın ışının takibinin oyun deneyimini aslında ne kadar etkilemiş olduğunu da oyunculara göstermekteyiz'' ifadelerine yer verdi.
Tabii ki de tüm ışın takipleri eşit bir seviyede bulunmuyor. Global Illumination benzerindeki çok daha karmaşık durumdaki efektler grafik kartını daha da fazla yormakta. Nvidia şirketi öte yandan GeForce GTX kullanmakta olan oyunculara ışın takibiyle alakalı özelliğini düşük bir seviyede kullanmaları ve daha da önemlisi bir takım grafik efektlerini de düşürmelerinin gerekli olduğunu ifade etti. Özellikle de Metro Exodus benzerindeki çok yoğun uygulamalar barındırmakta olan bir takım oyunlar, GTX GPU’lar üzerinde ışın takibi özelliği kullanılarak oynanabilirlikten de çıkabilir.
Kısaca söylemek gerekirse ışın takibinden alacak olduğunuz verim aslında sizin hangi GeForce GTX grafik kartını kullanmakta olduğunuza bağlı. Fakat yine de yeni sürücüyü indirerek, ışın takibiyle alakalı özelliğini aktifleştirip grafik kartınızın tam olarak nasıl bir performans vermekte olduğunu kendiniz de açık bir şekilde görebilirsiniz.
İlgili Galeriler